شش نوع خانواده که زندگی والدین و فرزندان را مسموم می کند
نوامبر 30, 2019
نشانه‌های عزت نفس پایین در کودکان و راهکارهایی برای بهبود آن
دسامبر 6, 2019

مدیریت استرس والدین از طریق تن‌آرامی

مدیریت استرس والدین از طریق تن‌آرامی


والدگری کار پراسترسی است و والدین برای مدیریت استرس، نیاز به یادگیری تن‌آرامی دارند. تن‌آرامی روش‌های مختلفی دارد اما آسان‌ترین روش آن به این صورت است:
1. یک محل راحت پیدا کنید، این محل راحت می‌تواند تختخواب، کف اتاق نشیمن یا یک صندلی راحت باشد.
2. یکی از دستانتان را روی شکم و زیر دنده‌ها و دست دیگر را روی قفسه سینه بذارید.
3. از طریق بینی، هوا را به داخل بکشید و اجازه بدید شکمتان به سمت بالا بیاید، به طوری که دستتان را به سمت بیرون هل بدهد. قفسه سینه‌تان نباید حرکتی کند.
4. هوا را از طریق دهان و لب‌ها بیرون بدهید انگار که در حال سوت زدن هستید. باید احساس کنید که دستتان روی شکم به سمت پایین می‌رود.
در طول انجام این تکنیک، تلاش کنید توجهتان را فقط بر روی تنفستان متمرکز کنید. وقتی افکار یا احساسات دیگر در تمرکز شما تداخل ایجاد می‌کرد یا ذهنتان روی چیزهای دیگر حرکت می‌کرد، تمرکزتان را به تنفس برگردانید. لازم است که به دفعات این کار را انجام دهید و اگر نتوانستید تمرکزتان رو به‌خوبی حفظ کنید خودتان را سرزنش نکنید، این مسئله طبیعی است و باید برای رسیدن به بهترین حالت تلاش کنید. فواید تن‌آرامی از تلاش شما برای تمرکز دوباره بر روی توجهتان ناشی می‌شود. برای شروع، این کار را ده دقیقه در روز انجام بدهید و تلاش کنید آن را به پانزده تا بیست دقیقه در روز برسانید.
نویسنده: خانم مینا معین اسلام، روانشناس کودک و بازی درمانگر



جهت تعیین وقت می‌توانید با ما تماس بگیرید:
021-22632356
021-22632357

آدرس:
تهران-خیابان شریعتی - پایین تر از صدر
خیابان خاقانی- جنب بیمارستان جواهری پلاک 50 واحد 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *