۶ گام برای کمک به کودک در مدیریت هیجانات
آبان 20, 1398
چرا به اهدافمان نمی رسیم؟
آبان 20, 1398

نشانه‌های یک رابطه سالم

10 علامتی که نشان می دهد شما در یک رابطه سالم هستید


آیا می‌دانید از هر ده رابطه، سه رابطه، سمی هستند؟ آیا شما در رابطه‌ای سالم قرار دارید؟
1. از گفتن آنچه به آن فکر می‌کنید نمی‌ترسید. اینکه بتوانید در مقابل شریک زندگی‌تان بدون ترس از واکنش او، درمورد افکارتان صحبت کنید بسیار مهم است. احترام به دیدگاه‌های یکدیگر، حتی اگر متفاوت باشند، به این معنی است که شما کمتر وقت برای بحث کردن صرف می‌کنید.
2. فضای خود را دارید. همانطور که جبران خلیل جبران درمورد رابطه می گوید: "در كنار هم بایستید اما نه بسیار نزدیك؛ از آنكه ستون های معبد به جدایی بار بهتر كشند و بلوط و سرو در سایه یکدیگر به كمال رویش نرسند". اگر همیشه می‌خواهید همراه با شریک زندگی‌تان باشید نشان‌دهنده نبود اعتماد در رابطه است.
3. به یکدیگر اعتماد دارید. اعتماد پایه و اساس هر رابطه‌ای است و به دست آوردن آن به زمان نیاز دارد. اگر به یکدیگر اعتماد داشته باشید به یکدیگر آزادی می‌دهید و می‌دانید در کنار شریک زندگی‌تان حمایت می‌شوید و قضاوت نمی‌شوید.
4. مصالحه می‌کنید. در هر رابطه، فراز و نشیب‌هایی وجود دارد. مواقعی وجود دارد که درمورد یک مسئله با هم موافق نیستید و باید مصالحه کنید. اگر از نیازهای یکدیگر آگاه باشید و هردوی شما تمایل به حفظ رابطه داشته باشید، رابطه برایتان فراتر از رسیدن به رضایت شخصی است.
5. زمینه مشترک دارید. همانطور که مهم است هویت و علایق خودتان را داشته باشید، ضروری است که در برخی زمینه‌ها نیز با شریک زندگی‌تان هم نظر باشید. داشتن علاقه مشابه به یک چیز، باعث داشتن پیوند و لذت بردن یا یکدیگر می‌شود.
6. از بعضی چیزها چشم‌پوشی می‌کنید. به جای اینکه باعث مشاجره شوید یا اینکه به احساسات یکدیگر صدمه بزنید، هردوی شما از برخی چیزها می‌گذرید، بدین معنا که از کاه، کوه نمی‌سازید.
7. بیشتر از آنکه با یکدیگر بحث کنید، سازگار می‌شوید. دعوا کردن بخشی اجتناب‌ناپذیر از بودن در یک رابطه است اما هیچوقت نباید به صورت منظم اتفاق بیافتد. اگر بیشتر از اینکه از با هم بودن لذت ببرید، وقتتان برای مشاجره صرف می شود بهتر است توجه کنید که آیا با یکدیگر سازگار هستید یا خیر.
8. از آرزوها و اشتیاق‌های یکدیگر حمایت می‌کنید و یکدیگر را تشویق می‌کنید. ممکن است تلاش‌های شریک زندگی‌تان برای شما جذاب یا جالب نباشد اما هرگز با گفتن آن، اشتیاق طرف مقابل را از بین نبرید. در عوض، از یکدیگر پشتیبانی و حمایت کنید. همچنین نباید احتمال موفقیت او، برای شما تهدیدکننده باشد.
9. گذشته یکدیگر را می‌پذیرید. به جای اینکه دائماً به گذشته همدیگر بچسبید و به فردی که قبلاً با شریک زندگی‌تان در رابطه بوده حسادت کنید، قدردان آنچه باعث شده هر دوی شما به افراد کنونی تبدیل شوید باشید.
10. مرتباً تلاش می‌کنید که نشان دهید یکدیگر را دوست دارید. لزوماً قرار نیست از روش‌های تجملاتی استفاده شود. می‌توان با روش‌های کوچک و هر روزه نشان داد که به یکدیگر اهمیت می‌دهید.
نویسنده: خانم مینا معین اسلام، روانشناس کودک و بازی درمانگر



جهت تعیین وقت می‌توانید با ما تماس بگیرید:
021-22632356
021-22632357

آدرس:
تهران-خیابان شریعتی - پایین تر از صدر
خیابان خاقانی- جنب بیمارستان جواهری پلاک 50 واحد 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *