چه زمانی کودک شما به گفتار درمانی نیاز دارد؟
اردیبهشت 29, 1398
آشنایی با توجه‌آگاهی؛ قسمت دوم: چرا آگاهی مهم است؟
اردیبهشت 29, 1398

معرفی کتاب اعتیاد به اینترنت

نام کتاب: اعتیاد به اینترنت (راهنمای عملی پیشگیری، ارزیابی و درمان)
نویسندگان: دکتر معصومه موسوی، محمد ویسویی، حسین علی‌زاده
ناشر: قطره
سال چاپ: 1398
معرفی کتاب اعتیاد به اینترنت (راهنمای عملی ارزیابی، پیشگیری و درمان)

این کتاب جهت مطالعه ی درمانگران و مشاورانی تهیه شده که قصد کمک به نوجوان و جوانانی را دارند که دچار مشکلات اعتیاد به اینترنت هستند.
اعتیاد به اینترنت مفهوم تازه ای است که در دهه ی پایانی قرن بیستم در بین متخصصان سلامت مطرح شده و امروزه دیگر این مفهوم برای کسی ناشناخته نیست؛ اما به عنوان یک پدیده ی تازه و رو به گسترش در معرض توجه بسیاری قرار گرفته است. تحقیقات بسیاری نشان می دهند که ابتلا به اعتیاد به اینترنت، در میان تمام گروه های سنی رو به افزایش است؛ اما از این میان، جمعیت نوجوان و جوان، بیش ترین استفاده کنندگان اینترنت هستند.
بر اساس آمار پیو اینترنت و زندگی آمریکایی، بیش از ۹۰ درصد نوجوانان از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند و همین گستردگی استفاده از اینترنت، اهمیت توجه به مبحث اعتیاد به اینترنت را دو چندان می کند. علاوه بر زیاد بودن کاربران نوجوان و جوان اینترنت، این گروه نسبت به سایر گروه ها، آسیب پذیری بیش تری از خود نشان می دهند. آسیب پذیری در این سن، بسیاری از اوقات مربوط به مسائل تحولی این دوره است. اما همان گونه که می دانیم، نوجوانی به عنوان پایان دوران کودکی و دروازه‌ی ورود به بزرگسالی، زمان بسیار مهم و در عین حال پراسترسی است و مشکلاتی چون اعتیاد به اینترنت می تواند عبور از این مسیر را برای آنان دشوارتر کند؛ چرا که ممکن است اختلالاتی هرچند کوچک نیز، نوجوان را دچار صدمات جبران ناپذیری کند.
این قسمت بخشی از مقدمه‌ی این کتاب در مورد اهمیت موضوع اعتیاد به اینترنت است. گروه هدف این کتاب بیشتر مشاوران و درمانگرانی هستند که در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان خدمات رسانی می‌کنند. نویسندگان این کتاب خانم دکتر معصومه موسوی فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و همکاران روانشناس ایشان می‌باشند که سعی کرده اند با رویکرد عملی و بالینی به معرفی، درمان و پیشگیری اعتیاد به اینترنت بپردازند. جلسات این کتاب به صورت کاملا عملی و قابل اجرا به صورت فردی و گروهی می‌باشد.

برای تهیه این کتاب می‌توانید به نشر قطره مراجعه فرمایید و یا بر روی لینک کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *