لکنت زبان در کودکی
اردیبهشت 2, 1398
باید‌ها و نباید‌های بهداشت مناسب خواب
اردیبهشت 2, 1398

بهداشت همگانی خواب؛ درمانی موثر برای مشکلات بی خوابی

بهداشت همگانی خوانی؛ روشی موثر جهت کاهش مشکل بی خوابی


یکی از مشکلات افراد در زندگی مدرن مشکلات مربوط به خوابیدن است. بی خوابی در میان مشکلات خواب شایع ترین است و یکی از رایج ترین شکایت افراد مشکلات مربوط به بی خوابی است. قصد داریم در این به صورت مختصر به یکی از درمان‌های موثر در رفع اختلالات خواب بپردازیم. ثابت شده است بهداشت همگانی خواب در درمان مشکلات مربوط به بی خوابی بسیار موثر است.
بهداشت همگانی خواب بر این فرض قرار دارد که سبک زندگی فرد منجر به آشفتگی خواب می‌شود. این امر معمولا به صورت بهداشت ناکافی خواب بیان می‌شود که به مشکلاتی در دنبال کردن روش‌های عموما پذیرفته شده برای کمک به خواب اطلاق می‌شود. این روش‌ها معمولا عبارتند از رعایت ساعت معمولی خواب، اجتناب از مصرف مفرط کافیین، نخوردن غذای سنگین پیش از خواب و ورزش کافی. بسیاری از این رفتارهای برای برانگیختن مغز شما در حوالی زمان خواب، یا تغییر نظم‌های شبانه روزی سبب اختلالات خواب می‌شوند.
تمرکز بهداشت همگانی خواب بر روی مولفه‌های قابل تعدیل سبک زندگی و همچنین رفتارهای است که ممکن است سبب بهبود خواب شوند.
بهداشت همگانی خواب روش موثری است و مراجعین باید همواره از یک سری باید و نباید‌ها برای درمان بی خوابی خود استفاده کنند. می‌توان برای بهبود خواب خود در ابتدا یکی یا دو حوزه مربوط به مشکلات خواب را انتخاب کرد و سپس در جهت بهتر شدن وضعیت خواب خود پیش رفت.
در مقاله‌ی مربوط می‌توان باید و نباید‌های بهداشت مناسب خواب را بخوانید و متوجه شوید تا چه میزان بهداشت مناسب خواب خود را رعایت می کنید.


جهت تعیین وقت می‌توانید با ما تماس بگیرید:
021-22632356
021-22632357

آدرس:
تهران-خیابان شریعتی - پایین تر از صدر
خیابان خاقانی- جنب بیمارستان جواهری پلاک 50 واحد 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *